måndag 17 september 2012

Läxor

När brukar du göra dina läxor?
Jag brukar göra mina läxor på kvällen.

Hur lång tid brukar de ta?
Det beror på vad det är för läxa men oftast runt 30-40 minuter.

Har du problem  med att hinna göra alla läxor? I så fall varför - och vad gör du då?
Ibland om jag ska göra något speciellt en dagen eller om jag har många läxor hinner jag inte göra de.

Var brukar du göra dina läxor?
Jag brukar göra mina läxor i mitt rum vid skrivbordet.

Beskriv hur det ser ut på din läxplats.
Det finns ett skrivbord, penna, suddgummi och saker jag behöver. Det finns också en liten lampa.

Vilka läxor är lätta att göra? Varför?
Läsläxor är lättast att göra för att man inte måsta göra speciellt mycket

Vilka läxor är svårast att göra? Varför?
Matematikläxor är svårast att göra eftersom att det tar längst dig.

Vilket typ av läxor passar bäst som hemarbete? 
Jag tycker att läsläxor är bäst som hemarbete eftersom det kan vara svår att koncentrera sig på lektionen för att någon pratar eller så.

1 kommentar:

  1. Du säger att om ni har många läxor till en dag hinner du inte göra alla. Som jag förstår så ska ni inte ha mer än högst två läxor till varje veckodag. Stämmer inte detta läxschema så får vi ändra om i det.

    SvaraRadera